Jak wypromować sklep internetowy? Praktyczne porady

seo

Promocja sklepu internetowego jest długofalowym i bardzo skomplikowanym procesem, który warto powierzyć specjalistom – zwłaszcza, gdy sklep ma mocno rozwiniętą konkurencję o ustalonej pozycji i renomie. Oto garść porad, które przydadzą się początkującym przedsiębiorcom, stawiającym swoje pierwsze kroki w branży e-commerce.

Jak wypromować swój sklep internetowy w krótkim czasie?

Wielu właścicieli e-sklepów zaczyna samodzielną promocję swojego biznesu od znajomych i rodziny – przeważnie polega to na prośbie o kliknięcie przycisku „lubię to” na powstałym fanpage’u firmy. O ile prowadzenie profili w mediach społecznościowych nie jest dużym wyzwaniem dla osoby biegle poruszającej się w Internecie, o tyle pozycjonowanie i optymalizacja sklepu oraz ustawienie kampanii Google Ads są dużo trudniejsze. Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby jego biznes zaczął jak najszybciej być rentowny. Z tego powodu nie ma sensu eksperymentować na już działającym sklepie i uczyć się na nim, które działania przyniosą efekt, a które mogą skutkować banem od Google. Najrozsądniejszą opcją jest rozpoczęcie współpracy z profesjonalistami, czyli wyspecjalizowaną agencją SEO lub firmą marketingową.

Jakie korzyści daje współpraca z fachowcami od SEO i SEM?

Profesjonalna agencja marketingowa ma już wypracowane skuteczne know-how i wie, w jaki sposób sprawić, by sklep zaczął być widoczny dla potencjalnych klientów w wyszukiwarce Google oraz na jej stronach partnerskich. Wiedza i doświadczenie pracowników agencji powodują, że sam koszt pozycjonowania, pozyskiwania wartościowych linków do strony i promowania sklepu w mediach jest znacznie niższy. Dobre agencje współpracują z liczącymi się portalami o zróżnicowanym profilu, także serwisami lokalnymi, dzięki czemu z łatwością są w stanie tak pokierować reklamą sklepu, by trafiła do maksymalnej liczby odbiorców.

Przedsiębiorcy, którzy nie wiedzą, jak wypromować sklep w Internecie, często nie zdają sobie do końca sprawy, jaki potencjał drzemie w wirtualnej reklamie. Prawda jest taka, że w ostatnich latach rola tradycyjnych form promocji uległa zmarginalizowaniu. W ich miejsce wszedł nowoczesny marketing internetowy, który umożliwia znacznie skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów, a także kierowanie reklamy do bardzo konkretnych grup docelowych, z podziałem na wiek, płeć, a nawet lokalizację.

Co będzie lepsze: pozycjonowanie czy reklama Google Ads?

Właściciele drobnych biznesów, którzy nie do końca wiedzą, jak wypromować sklep internetowy, często wahają się pomiędzy wyborem pozycjonowania strony a reklamą Google Ads. Doświadczona agencja marketingowa doradzi z reguły jedno i drugie. Działania te nie są dla siebie konkurencją, a uzupełnieniem. O ile pozycjonowanie umożliwia w wielu przypadkach zdobycie wielu klientów stosunkowo niewielkim kosztem, o tyle kampania Google Ads przynosi natychmiastowe rezultaty w postaci widocznych reklam w wynikach sponsorowanych wyszukiwarki. Dodatkowo Google Ads to również skuteczny remarketing, pozwalający przypomnieć o sobie klientom, którzy weszli na stronę sklepu, ale nie zrobili zakupów. Reklamy sklepu mogą się wyświetlać na stronach odwiedzanych przez potencjalnego klienta, co zwiększa szansę na dokonanie przez niego zakupu, a także pozytywnie wpływa na kreowanie rozpoznawalności samej marki.

Gdzie szukać specjalistów do promowania sklepu internetowego?

Ponieważ pozycjonowanie i marketing wyszukiwarkowy to dziedziny ściśle powiązane z Internetem, dobrym pomysłem jest szukanie wyspecjalizowanej firmy właśnie w sieci. Klienci ze Śląska powinni zapoznać się z ofertą agencji NProfit.net, która ma duże doświadczenie w promowaniu sklepów internetowych i wszelkich projektów z sektora e-commerce: https://nprofit.net/pl/pozycjonowanie-stron-katowice/. Dobra agencja to już połowa sukcesu – holistyczne i kompleksowe działania zarówno na samej stronie sklepu, jak i wokół niej mogą w szybki sposób wpłynąć na reputację witryny i podnieść jej wartość dla algorytmu stosowanego przez Google.

Profesjonaliści z sektora SEO i SEM pomagają zmaksymalizować zyski sklepu, a jednocześnie dokładają wszelkich starań, by koszty samej reklamy były możliwie jak najniższe. To znakomita opcja nawet dla początkujących przedsiębiorców, którzy dysponują niewielkim budżetem – oferta doświadczonej agencji jest niejako szyta na miarę i pozwala dopasować rodzaj i zasięg kampanii do możliwości finansowych firmy.

Back To Top